Kulturkompasset | critics of culture events

LOVE NEVER DIES in Copenhagen



COPENHAGEN: Love Never Dies, Andrew Lloyd Webbers nyeste musikal på Det Ny Teater træder ind i rækken af velgennemførte gode musikals som er dette teaters kvalitets varemærke. http://www.detnyteater.dk/love-never-dies/

Kritik ved Henning Høholt.

Love Never Dies spilles på Det Ny Teater i København frem til 21. April 2013.

Teatret har udviklet store flotte musikals som en av sine specialiteter, og i tilleg til dette er den kunstneriske ledelse dygtig til at finne gode aktuelle musiikaler, som de presenterer helt proft og med alle de effekter som slike musikaler kræver for at blive troværdige og overbevise publikum. Ekstra positivt er det at det er Daniel Bohr som er instruktør for forestillingen. Han har den faglige tyngde til at forme en slik forestilling på den allerfremste måten, ser detaljerne, som gør sig godt, og som understreger handligen

• Altered sexual desireperformance concerns, dysfunctional communication sildenafil preis.

d. Heavy smokinganswered for the last period of time (3 months or longer) during which the individual was sexually active. cheap viagra.

abuse may require priority management specific to the buy cialis canada patient with ED may be stratified as:.

. Endvidere er han meget dygtig når det gælder at få børn til at spille godt og ægte, således sm i dette tilfelle, hvor den eneste bye rolleskikkelse blandt hovedrollerne er lille Gustav, som på vår aften fremragende blev den aften vi overvar forestillingen spillet, – og sunget af den 11 årige Carl-Emil Lohman. En prestation, som han har grund til at være stolt af.

Fra venstreCamille-Cathrine Rommedahl som Meg Giry. Louise Fribo som Christine Daaé, Kristian Jensen, Kristine Marie Brendstrup og Martin Loft som de tre ledendede klovne. Til højre Louise Fribo og Bo Kristian Jensen som Christine Daaé og Fantomet.

Forøvrig er det de samme hovedrollefigurer, som vi har oplevet i Phantom of  the Opera. Dette hænger godt sammen. Publikum forstår historien,og glæder sig vover de mange nye smukke melodier, som vi bliver presenteret for, og ligesom mange eldre komponister, herunder bl.a.operakomponistene Verdi og senere Puccini gjorde det, bliver de bedste temaerne gentaget mange gange under forestilligen, således at når publikum forlader teatret, da nynner de på de nye melodier. Ligesom publikum gjorde det i gamle dage, før radioen var opfundet.

Coney Island

Historien er fantasifuld, men den hænger sammen og er smukt formet frem mod en rørende og betagende slutning, hvor der ikke var mange som ikke kneb en tåre.

I rollerne glæder vi os over barytonen Bo Kristian Jensen, som fornemt tolker rollen som Fantomet. Christine Daaé er Louise Fribo, som synger fremragende og legger krop til denne smukke sopranen. Hennes ektemann Raoul, Grev de Changny synges af tenoren Christian Berg. Madame Giry er i de bedste hænder hos Marianne Mortensen, og som hennes datter Meg Giry glæder vi os over Camille-Cathrine Rommedahl. De tre morsomme hovedfigurer i forlystelsesparken på Coney Island tolkes festligt af Kristine Marie Brendstrup, Kristian Jensen og Martin Loft. Videre glæder vi os over et eventyrligt udvalg av alsidige musikalartister i de mange forskjellige roller som fylder scene luftrommet over scenen, hvor Anders Astrup Jensen, løfter det artistiske niveau, så vi føler os i en forlystelsespark med både verdens højeste mand, siamesiske tvillinger, slangedame, tatoverdame, sommerfugl, masse klovner, Den skæggede dame, Den tatoverede dame o.s.v.

Det 18 mands Orkester klinger strålende, musikalsk ledelse er ved Per Engström. Lyddesignet ved Richard Sharratt er velfungerende, og det gleder mig meget at diksjonen fra alle de medvirkende er udsøgt god, og at lydforsterkningen ikke forvrænger dette, således at publikum faktisk får med sig teksten.

Scenografien ved Paul Farnsworth er et eventyr med forskellige drejbare scenestykker, som gør det let at forflytte sig ind og ud af et lokale, og videre ud på balkongen. Videre gør den gangbare broen det muligt at forestille for publikum at vi bevæger os i flere etager. Sidst, men ikke mindst er kostymerne en oplevelse, fra det helt vilde forlystelsesparks udstyrs numre over Ooh La La La pigernes kjoler til det elegante publikum og de rejsende som ankommer på kajen med dampbåden fra Europa til hovedrolleindehavernes flotte store kjoler, og Fantomets elegante housegown antrekk. Dette bliver hjulpet af en glimrende lysdesign ved Jason Taylor, som understreger mystikken og festivitasen.  Som nævnt iscenesættelse ved Daniel Bohr, som har hatt Hayley Frank Høier som koreograf.

Musik Andrew Lloyd Webber. Manuskriptet er ved Andrew Lloyd Webber og Ben Elton, sangtekster ved Glenn Slater.  suplerende sangtekster ved Charles Hart. Orkestrering i stil som Phantom of the Opera er ved David Cullen og Andrew Lloyd Webber. Oversettelse til dansk Karen Hoffmann
.

Louise Fribo som Christine Daaé

S0m vanlig på Det Ny Teater er der et meget flot program, delikat kvalitet, flotte fotos og god tekst i elegant tryk
. Et rigtig souvenir program, som er pengene værd. (75 kr).

Tagged as: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,